ShowMIX.czShowMIX.cz

Vaše zprávy ze světa showbyznysu


Vylepšení operačního systému iOS je venku. Apple požaduje souhlas se sběrem dat pro reklamu

Tablet. Foto: Pixabay.comTablet. Foto: Pixabay.com
3. květen 2021

Provozovatelé sociálních sítí jsou nespokojeni s požadavkem, který Apple při uvedení vylepšeného operačního systému iOS vyžaduje. A to sběr dat pro reklamu, s čímž musí uživatel souhlasit. Pokud ne, nic se neděje. Jen sociální sítě s k datům nedostanou.

Reklama

Apple zpřístupnil další verzi svého operačního systému iOS s označením 14.5.

Kromě obohacení možností hlasových povelů pro Siri zaujme především tím, že má potenciál výrazně zkomplikovat sběr uživatelských dat pro potřeby personalizace reklamy.

Nově vyžaduje od uživatelů explicitní souhlas s tím, aby aplikace mohly sbírat data o jejich aktivitě napříč webem a ostatními programy pro potřeby inzerce.

Na výběr dává operační systém od Applu dvě základní možnosti: svolení se sledováním se nachází až na druhém místě.

To se nelíbí provozovatelům sociálních sítí.

Třeba Facebook varuje, že cílená reklama je pro inzerující firmy důležitý nástroj. To samé tvrdí i o poskytovatelech obsahu. Pokud prý nebude možnost cílené reklamy, provozovatelé se budou muset zaměřit na placený obsah a předplatné. Což podle největší sociální sítě světa zdraží přístup k obsahu uživatelům internetu.

S tím ale nesouhlasí šéf výrobce iPhonů Tim Cook. „Domnívám se, že si konkurujeme v některých oblastech. Pokud byste se ale ptali, které firmy považujeme za největší vyzyvatele, tak by Facebook na takovém seznamu chyběl,“ uvedl nedávno pro New York Times.

[Nahoru ↑]

Zaujal vás tento článek? Sdílejte ho mezi přáteli!


Hodnocení

Zatím nikdo nehodnotil


Přidat komentář

Reklama

Vložit komentář

Napsat komentář
Jméno:
E-mail:
Web:


Komentáře

Na tento příspěvek zatím nikdo nereagoval!

Top zprávy


Kde se diskutuje?